Around The World/ Red Hot Chili Peppers

Around The World
Red Hot Chili Peppers



All around the world
We could make time
Romping and a stomping
Cuz I'm in my prime
Born in the north and sworn to entertain ya
Cuz I'm down for the state of Pennsylvania
I try not to whine
But I must warn ya
'Bout the motherfuckin' girls from California
Aravama baby said "Hallelujah!"
Good god girl, I wish I knew ya

世界中どこだって
時間を作ろうと思えばできる
跳ね回って足踏み鳴らす時間をね
なんでって お盛んだからだよ
北に生まれてエンターテイナーになるって誓ったんだ
なんでって ペンシルバニアに南下するからだよ
グズグズ泣き言つぶやいたりしないようにしてるわけ
でも注意しとかなきゃ
なにをって カリフォルニアのくそったれな女どものことをだよ
アラバマのベイビーがハレルヤ! だってさ
イカした神様みたいな女の子 そんな子を知ってりゃ良かったけどね…


I know, I know for sure
That life is beautiful around the world
I know, I know it's you
You say, "Hello" and then I say, "I do"

わかってる わかってるって
どの世界だって人生は美しいって言うんだろ?
わかってる それがお前だってこと
お前が言う「ハロー?」 俺は言う「喜んで」


Come back, baby cuz I'd like to say
I've been around the world, back from Bombay
Foxhole love, pie in your fice
Living in and out of a big fat suitcase
Bona fide ride
Step aside my Johnson
Yes, I could in the woods of Wisconsin
Wake up the cake
It's lake she's kissin' me
As they do when they do in Sicily

戻って来てよベイビー 言いたいことがあるんだ
世界中飛び回ってボンベイから戻ったんだぜ
愛の壕 (*) お前の顔についてるパイ
バカデカく膨らんだスーツケースを出たり入ったり
そうやって俺は生きてるんだ
モノホンの馬乗り
ホラホラ道開けな 俺のジョンソンのお通りだぜ
そうさ俺はヤってやったぜ ウィスコンシンの森の中でな
目覚めのケーキ
湖だよ 彼女が俺にキスしてくれるあの湖
あいつらがやってるようにさ
シシリーじゃあいつらみんなそうしてんだろ?


I know, I know for sure
That life is beautiful around the world
I know, I know it's you
You say, "Hello" and then I say, "I do"


Where you wanna go?
Who you wanna be?
What you wanna do?
Just come with me
I saw god and I saw the fountains
You and me, girl
Sittin' in the Swiss mountains
Me, oh, my, oh
Me and guy, oh
Freer than a bird
Cus we're rockin' Ohio
Around the world
I feel dutiful
Take a wife
Cuz life is beautiful

どこ行きたい?
何になりたい?
何したい?
じゃあさ 俺と一緒に来なよ
神様ってやつを拝んだぜ 泉が沸いてる場所も
お前と俺
スイス山脈に腰掛けながら
俺 そうだ 俺
俺とあの野郎
鳥より全然自由
だって俺たちオハイオ州をロックさせまくり
世界中どこにいたって
俺は神に従順
妻を娶っちゃったりして
だって人生って美しいものなんだぜ


I know, I know for sure
ring ling dong ding dong ring ding dong ding dang
I know, I know it's you
ring ding a do ring dick a ding ring dong ding dang


Mother Russia, do not suffer
I know you're bold enough
I've been around the world
And I have seen your love
I know, I know it's you
You say, "Hello" and then I say, "I do"

ロシアのお母ちゃん 苦しみなさんな
あんたは十分強いって
世界中を回り回って
あんたの「愛」ってのを見せてもらったよ
わかってる わかってるさ それはお前なんだって
お前が「ハロー」って言う そしたら俺は「もちろんだよ」ってそう言うさ



line



レッチリの歌には 地名が毎回たくさん出てきますね (´・ω・`)
あとわけわかんないフレーズも (´・ω・`)
もうこれはレッチリの仕様です

キメキメだと却って痛々しいことが多いのですが
かっこ悪くするのがかっこいい って逆発想
実力が伴わないと苦笑でしかありませんけどね (´・ω・`)
彼らの場合は実力があるから 「かっこいい」 (´・ω・`)
大人のおバカは素敵です



Foxhole
戦争時に兵士が隠れる 塹壕のことを言います
直訳は「キツネ穴」



ホントに全然関係ないんですけど
居酒屋さんで 「お愛想お願いします」 って言って
「喜んで!」
って言われるとイラっとする (´・ω・`)



** 時間指定投稿

親知らずが痛いのよっ!{{a259}}
Listening and Translating into Japanese: Akira
Copying or reprinting is strictly prohibited.
(c) 2014 Akira
around the world
関連記事

Comments 0

Leave a reply

テンプレートに関するご質問・不具合のご報告の際はご自身のブログアドレス記載必須です
ご質問の前に必ずお読みください ↓
FC2テンプレート ご利用時のお願い